zaterdag 14 mei 2016

Drukte en examens.

Het is een beetje stil op mijn blog, maar dat komt door de werkzaamheden voor school want de examens zijn begonnen. Met twee docenten in huis en een jongeman in de examenklas is de examenperiode best wel spannend.
Mijn echtgenoot heeft inmiddels van twee klassen het werk binnen en ik krijg volgende week van drie klassen nakijkwerk. En daarna nog van drie klassen van een andere school om te kijken of het goed is nagekeken, terwijl weer een andere docent mijn werk controleert. Daar gaan we dan ook nog over bellen met elkaar, dus dat zijn zes telefoongesprekken.... Ben ik vergeten te vermelden dat ik twee avonden vergadering heb over het nakijken: wat mag je afgezien van het antwoordmodel ook nog goed rekenen etc. 
Druk dus, maar ook leuk, want het is echt een afronding van een periode waarin je de leerlingen voorbereid op het eindexamen. 
Ik had gelukkig nu nog wel tijd om vandaag naar De Quiltmuis te gaan. Daar had ik afgesproken met de nieuwe eigenaresse van een mooie Featherweight. Voor mij en mijn gezin prettig om 'buiten de deur' af te spreken en ook gezellig in een toepasselijke omgeving.

Even de nieuwste spulletjes in de winkel bekeken. Stempels en speciale inktkussentjes voor op stof. Werkt heel handig om precies je patroonjes over te brengen.
Natuurlijk koffie gedronken met Marlies Wolda van De Quiltmuis, vage plannetjes gemaakt voor een workshopje en haar nieuwe project bekeken, dat ik nog niet kan laten zien. Nog GEHEIM!  
Maar daar wel iets van geleerd! Ik had er al van gehoord, maar nu kreeg ik uitleg over hoe het werkt met een biasbandje of biesje en Fusible Web van Clover. Dat is heel dun kleefband dat je gelijk op het biasband plakt als je met zo'n apparaatje je biesje maakt. En daarna kan je het biasband op je quilt plakken en makkelijk vastnaaien.
Omdat ik ook weer verder wil met de Snelle-quilt waar ik een jaar geleden nog mee bezig was, maar die inmiddels al niet meer echt snel klaar zal zijn, heb ik dat band gekocht om ook takjes of stengels mee te maken. Lijkt me handig! 
En dit zijn voorlopig de laatste dagen dat ik daar nog tijd voor heb! Snel iets gaan doen dus!