woensdag 9 december 2015

Singer uit 1953 en een Affo!


Een Affootje...... Het quiltje dat de deelnemers aan de Singertjesdag bij Atelier Bep maakten, heb ik nu eindelijk ook af. Na de reis naar Berlijn kon ik mijn bruine quiltgaren niet meer vinden. Misschien in de trein laten liggen toen we door de storm en omgewaaide bomen op het spoor onze rit naar huis op een andere wijze moesten zien te volbrengen. En voor ik eraan dacht nieuw garen te kopen waren er weer een paar maanden verstreken.
Nu is ie af! Net op tijd voor de volgende Singertjesdag op 17 januari. Waar ik ook als deelnemer aan mee ga doen, lekker achter de naaimachine, gezellig babbelen en genieten. 
Mocht je een bestelling willen doen, dan kan ik het voor je meenemen.

Deze Singer Featherweight is net in Het Singer Winkeltje geplaatst. Een mooie machine met gestreepte faceplaat. Weinig gebruikt en daarom zo netjes, wat ik altijd een beetje sneu vind. Een Featherweight moet toch een geschiedenis hebben van lapjes en werkjes?! Maar dat gaat vast nog wel komen! (Inmiddels is deze Featherweight gereserveerd!).

En ik ga zo mijn eigen Featherweight erbij pakken. Vanmiddag de lapjes geknipt voor het eerste stukje van de Moda Mandjes Quilt.
Toch gekozen voor een echt achtergrondstofje en niet voor ongebleekt katoen. Ben heel benieuwd hoe het gaat worden en er zijn al veel mensen nu mee bezig. Officieel is de start in januari, maar dat maakt ook niet uit. Iedereen doet het op zijn eigen manier en eigen tempo, met eigen stofjes en eigen inbreng. Maar toch wel weer samen, omdat je via Facebook kunt showen en overleggen. Gezellig toch!