vrijdag 16 oktober 2015

Even rust... Of toch niet? ;)

Zo, we hebben weer een week herfstvakantie. En we hebben het gehaald! Want het viel niet mee de laatste weken met overdag lesgeven en 's avonds nakijken, een vergadering en twee dagdelen cursus in eigen tijd. Ik heb dan wel leren reanimeren, maar voor mijn gewrichten is dat een grote belasting.
Nu gelukkig weer even een rustige week. Met Jane natuurlijk! Vanavond met het middenstuk van G3 bezig geweest. Niet perfect geworden, maar aanvaardbaar.
G2 is ook al af!

Om goed bij te houden welke stofjes op welke plaats gebruikt zijn, heb ik een idee van 100 Rozen (Deventer) gebruikt. Van ieder stofje neem ik een stukje van 2x2" en plak dat op een grote lap.
Zo kan ik ook meteen zien wat er al af is. Bij één stofje lukt dat helaas niet omdat het helemaal op is. Daar zal ik een soortgelijk lapje doen.

Omdat ik gistermiddag klaar was met alle rapportcijfers invoeren, mocht ik van mezelf de doos openen die de dag daarvoor was binnengekomen. Een oude Featherweight, echt behoorlijk gebruikt. En het was liefde op het eerste gezicht! Want deze is dan wel met flinke gebruikssporen, de machine is altijd goed onderhouden. Netjes op tijd gesmeerd en geolied. Van een liefhebber geweest.
Zo'n trouwe machine vind ik wel iets hebben!
Het rode spoeltje in het spoelhuis. Een herinnering aan het laatste naaiwerk. Misschien sentimenteel, maar ik vind dat ontroerend!

Deze week kwamen de dames van het borduurclubje bij mij. Iedereen heeft nu een Featherweight en zo zijn we nu een naaiclubje geworden. Heel gezellig!
Zij maakten ook het vouwmapje, net als de deelnemers van de Onderhoudsworkshop van vorige week.
Morgen schrijf ik een stukje over het vervoeren van een Featherweight! En waar je op moet letten dan.

Nu eerst lekker lang slapen!