maandag 14 september 2015

Dear Jane (1).

Een paar weken geleden het boek gekocht van Brenda Papadakis. Want het kriebelt toch een beetje!
Ik had al voor ik ooit van deze quilt had gehoord een mooie foto op mijn computerscherm van een zeer kleurige quilt. (Nu ik Windows 10 erop heb heeft deze mevrouw in het gele T-shirt weer een hoofd. Ik weet niet wie zij is, ook niet waar de foto vandaan komt.)
De vrolijke blokjes trokken altijd mijn aandacht. Pas door de punten begreep ik dat dit de Dear Jane is.

Het boek bevat alle patronen, maar verder geen info over hoe je de blokken het beste in elkaar kan zetten. 
Veel mensen snijden de rug van het boek en maken er een spiraal in of een losbladig systeem van om makkelijker de patroondelen te kunnen overtrekken of kopiëren.

Ik heb even op internet rondgekeken en kwam deze link tegen:

http://www.susangatewood.net/mypatterns.html

Als je het scherm opent zie je dit:


Van iedere rij, van de randen en van de hoeken heeft Susan Gatewood een pdf getekend met wat uitleg erbij hoe je deze blockjes kan maken. 
Dat betekent dat je de patronen niet hoeft over te trekken uit het boek. Je zou na het printen de blockjes die met 'foundation paper' gedaan worden al gelijk kunnen stikken op het printpapier.

Misschien heb je er iets aan!