zaterdag 27 juni 2015

Snelle quilt in de versnelling!

Vanmorgen Marge van 80 jaar even gesmeerd en geolied. Ik mag natuurlijk het onderhoud van mijn eigen machientjes niet vergeten!

Bovendien kon ik gelijk een motortje testen dat op 110V loopt en ook een omvormer nodig heeft. Het geluid van een opstijgende straaljager is altijd een goed teken! Dus weer een kleine naaimachine die bijna klaar is.
Nu ben ik bezig met de snelle quilt. Uitgespreid op de vloer begint het al wat te worden.
Het middenstuk zal groter moeten. Het creatieve proces kan weer beginnen. En voor de buitenrand heb ik ook al een ideetje. 

Ik zet nu de stroken aan elkaar en naai het panel er later in, deels met de machine en deels met de hand. Liefst zoveel mogelijk met de machine natuurlijk!
Ik weet dat er mensen zijn die liever met de hand werken, maar deze week had ik ineens weer zo'n last  van artrose, dat de keus snel gemaakt is. Gelukkig is de pijn nu weg (met dank aan Mr. Diclofenac) en kan ik weer alles doen. Handwerken en naaimachientjes opknappen is een goede therapie!

Morgen ben ik naar Atelier Bep en het beloofd mooi weer te worden. 
Het zal erg leuk staan, met al die kleine naaimachientjes in de tuin! 
Als je langs wilt komen om te kijken, Bep heeft de koffie altijd klaar!