donderdag 14 mei 2015

Van jurk naar mandje en matje.

Ik kocht een paar jaar geleden een jurkje bij de IJ-hallen. Voor het schattige stofje! Maar dochterlief was mee en zij vond de jurk geweldig! Dus mocht ze de jurk hebben, mits ik hem ooit weer terug kreeg voor de lapjesmand. 
Nu ze flink aan het opruimen is om haar kamer netjes achter te laten (hoop ik), kwam de jurk weer mijn kant op. Echt een leuke jurk, dus toch maar even aangepast....

Dit is een gecensureerde foto...... Spijkerbroek erbij aangehouden, heel elegant!
Ik paste de jurk. Ik bedoel: ik kon nog adem halen. Een beetje dan. Maar de kleur stond mij niet, het model ook niet echt. En ik kreeg hem amper uit..... Dus het viel een beetje mee en een beetje tegen!

Maar wel een hele leuke stof!
Dan de jurk maar verbouwen tot iets nuttigs. Een mandje bekleed met het lijfje. Voor mijn gereedschappen. Zo hoef ik niet steeds te bukken om iets uit de Samsonite beautycase te pakken.

En de rok is een quiltje geworden voor onder de naaimachines als ik aan het poetsen en repareren  ben. Beter dan steeds theedoeken en handdoeken te gebruiken als ondergrondje.
Met een vak om de gereedschappen op te leggen. Dan liggen ze netjes bij elkaar.
En een stroomschema voor als ik met de electra bezig ben. M, L, St en VP, meer is het niet!

Ook ideaal voor een avondje "Snoeren". Werkt prettig, zo'n rustige ondergrond.
Zo heb ik veel plezier van de jurk!