zondag 21 september 2014

Singer Featherweight van 19 augustus 1947.

Zo, net de Singer Featherweight waar ik de laatste weken mee bezig was in Het Singer Winkeltje geplaatst.
Het is een hele mooie machine, dus die komt vast wel goed terecht!

De koffer heeft een lederen handvat. Alle andere die ik ooit heb gezien hebben een bakelieten handvat.






Deze naaimachine heeft een mooie scrolled faceplate, kenmerkend voor de eerste periode van de Singer Featherweight. Op het moment dat de gestreepte faceplate in productie kwam, wilden mensen liever die modernere faceplate. En ook nu nog verschillen de smaken en heb je liefhebbers van scrolled en striated.



Ik vind scrolled het mooist, maar je ziet dat minder.












Ik heb bij deze naaimachine de voetjes erbij gedaan en een 1/4 inch voetje voor patchwork.

Die zijn in het Singer winkeltje nu ook tijdelijk niet voorradig, want er was veel vraag naar.


Ik ga nu maar weer eens op mijn eigen Featherweight iets maken. Het is nog heerlijk weer, ondanks wat kleine buitjes die overkomen. We zitten buiten in de tuin, onder het zonnescherm dat ons beschermt tegen zon en regen...