vrijdag 20 juni 2014

Verven met thee en de trucjeskaart.

Vandaag even samen naar Amsterdam geweest. Het broodje 'Timmetje' bij het bakkertje op de Zeedijk smaakte weer uitstekend! Dat is met stukjes olijven en zongedroogde tomaat. 

Het is leuk om door de ogen van een toerist de stad te bekijken.
Het Paleis op de Dam. Dreigende lucht erboven, maar we hebben slechts een paar spatjes gehad.

In de Bijenkorf begon de uitverkoop. 
Ik heb niet zoveel geduld om te zoeken en het meeste is mijn smaak niet, dus snel verder.

Bij Birdblocks een paar lapjes gekocht en een Flying Geese snijmal besteld. 

Magna Plaza is een winkelcentrum dat gebouwd is in het oude postkantoor. 

We wilden een rondje door de stad lopen en uitkomen op de Haarlemmerstraat. Dus wandelden we via de Raadhuisstraat..
en langs de Westertoren.
Er stond een lange rij mensen bij het Homo-monument, maar die wilden naar het Anne Frank-huis dat daar om de hoek is.

Wij liepen verder tot Wegewijs. 
Dat is jeugdsentiment! Gesneden gekookte worst en brokkelkaas! Natuurlijk was het prompt tijd voor een broodje! Ouderwets lekker.
Bij het knutselwinkeltje aan de overkant vond ik nog een mooi stofje voor de Farmer's Wife Sampler Quilt, alleen bleek het in vergelijking met de andere stofjes toch wel vreselijk wit te zijn. Een badje sterke thee en daarna even in de azijn. Nu past het beter bij de rest.

In de middag heb ik nog wat stof gesneden en daarbij gebruik ik de methoden die ik van internet heb gehaald. Want vaak kan het snijden en stikken veel sneller dan stukje voor stukje.

Ik maakte een kaart met een overzicht van alle foefjes die ik gebruik bij het snijden. 

Dit is mijn methode om aan te geven hoe groot de lapjes stof moeten zijn en hoe je moet naaien en snijden om in één keer 8 HST te krijgen.

Ik kon op internet niet een overzicht vinden van alle trucjes bij elkaar. Is dat er wel?