woensdag 21 mei 2014

Druk bezig....

Het is examentijd en met twee docenten in huis betekent dat nakijken, ontspannen, nakijken, rug-oefeningen, nakijken etc.
Ik beloon mezelf na een nakijk-sessie met een knutselwerkje.

Vandaar dat ik een houten snijplank bekleedde met een vulling voor strijkplanken, ooit gekocht bij Ikea voor de stof die daarbij hoorde. Met een grote nietmachine is de vulling vastgezet en de nieten daarna nog eens met een hamer extra erin geslagen en platgemept. De beukenhouten snijplank is behoorlijk hard! 
Van stofjes die ik voor mijn verjaardag kreeg, heb ik het strijkplankje bekleed door de stof vast te lijmen aan de onderkant en daar een mooi lapje ter afwerking tegen aan te plakken.

Ook een schildersdoek kreeg op deze manier een synthetische stofdoek om zich heen. Die stof is een beetje antislip en de bedoeling is dat hier patroondelen op komen te liggen. Dan blijven ze netjes op hun plaats en kan ik overzicht houden. Hoop ik dan maar! 

Voor een paar euro was ik klaar!
Met een klein snijmatje erbij is het een compact setje geworden.

Makkelijk op te stapelen en ook om mee te nemen.
Zo ga ik zo nu en dan een blokje maken van de Farmer's Wife Sampler Quilt. Ik vind het zo leuk om even met de naaimachine bezig te zijn en mis dat nu ik eigenlijk van mijzelf eerst die grote quilt af moest maken. Dus de nieuwe afspraak is dat er wel gepatcht mag worden, maar dan niet met vulling en quilten begonnen door de andere quilt af is.

Maken jullie nu ook van die afspraken, of is dat onbekend in UFO-land?