maandag 13 januari 2014

Victoriaans speldenkussen.

Wat gaat de tijd toch snel! 2013, de kerstdagen, oud-en-nieuw, de kerstvakantie, het was zo voorbij.

Nu ben ik bezig met Randje Per Week, zoals zovelen!

Borduren is toch ook heerlijk om te doen, net als quilten! Rustig zitten, steekje voor steekje het werk zien groeien.

En had ik net bedacht dat ik randjes en merklappen erg mooi vind, omdat het niet zo massief is-luchtiger, kom ik een beeldschoon Victoriaans speldenkussentje tegen! Wat zou ik die graag maken! 
Op de iPad heb ik een programma om patronen te maken (StitchSketch LE) en dat gaat sneller dan borduren.
Even een raster maken en de hokjes inkleuren. Het plaatje is te vergroten tijdens het ontwerpen en na afloop is het resultaat als PDF op te slaan.
Hieronder een fotootje van het resultaat. In het echt is het zo groot als een A4-tje.
Dit is een goede manier om het patroon te doorgronden en je kan spelen met de kleurtjes. Ik vind het ontspannend.

Het werken aan de Sneeuwbalquilt schoot niet zo op. Als iedereen thuis is in de vakantie is het moeilijk om langere tijd door te werken en de ruimte beperkt. En ik kreeg behoorlijke pijn in mijn nek omdat ik op de grond was gaan spelden. Nu zag ik een schietapparaat om de lagen van de quilt aan elkaar te nieten, met een plasticje zoals ook een prijskaartje aan kleding zit in de winkel. Dat ga ik voor mijn verjaardag vragen!
Zondag de 19e ga ik naar Atelier Bep voor de Singer Featherweight-dag. Bep heeft een mooi projectje gemaakt waar iedereen mee aan de slag kan en ik sta wat de naaimachines betreft paraat voor hulp en advies.

Ik neem Singer-olie en motorvet mee voor het onderhoud en wie wil kan stof onder de steekplaat verwijderen met mijn ondersteuning.
Ook heb ik diverse Singer voetjes, schroevendraaiers en een knoopsgatenapparaat te koop. Als je ook naar Hall gaat en heb je bijzondere belangstelling voor iets, mail mij dan even, dan houd ik het apart.

Het zal een hele gezellige dag worden! Altijd leuk om met andere Singer Featherweight-liefhebbers samen te zijn!