zaterdag 10 augustus 2013

Singer 222 ziet weer sterretjes!

Het naaien van de hexagon-sterretjes was een beetje in het slop geraakt. Ik had geteld hoeveel er af waren, die uitgespreid neergelegd na het berekenen van aantal in de lengte en aantal in de breedte en de moed zakte me in de schoenen! 
Maar na het blog van Ieke te hebben gelezen, die ook eindeloos door gaat met de mandjes, heb ik weer lapjes gesneden uit oude overhemden en blouses en wat er nog meer aan geschikte stofjes voorhanden was. Ik spaar al paarse en blauwe stoffen voor andere toekomstige projecten, maar er ligt nog wel wat in de voorraad!
Bij het snijden langs de malletjes heb ik nu ook de puntjes van de wiebertjes verwijderd. Dat maakte het passen van de lapjes voor het naaien inderdaad makkelijker!

En zo ga ik nu weer vrolijk verder met m'n kleine Featherweight. Een beetje productie draaien. Drie sterretjes tegelijk. Vlaggetjes naaien, repeterende handelingen. Is heel ontspannend!

En na een uurtje toch weer drie sterren erbij!

Ik denk maar even niet hoeveel tijd er nog in gaat zitten. Ik tel niet steeds hoeveel ik er al heb. Weet niet eens hoeveel ik er in totaal nodig heb. Voorlopig ga ik door. En als ik het even zat ben, pak ik weer iets anders! 
De kerstboom-quilt moet echt hangen met de feestdagen. 
En de advents-kalender nog eerder zelfs! 

Maar rustig aan. Het bezig zijn is toch het leukste. Dat is toch het kenmerk van een hobby!