vrijdag 12 april 2013

Ordenen.

Vorig jaar was ik om deze tijd nog bezig met mijn eerste quiltje en begon ik met verzamelen van handwerkspullen.

En nu... de vitrinekast zit overvol leuke spulletjes die eventjes daar opgeborgen zijn. Met nog iets erbij en nog iets... Omdat het zo mooi is, of handig, of om misschien te gebruiken in een projectje.

Gelukkig hebben de andere kasten geen glazen deuren, 'ken uzelf' dacht ik al bij de aanschaf!

Maar één mooie kast met een uitstalling moet toch mogelijk zijn.

Dus begonnen met opruimen.



Zo kwam ik die lieve houten paaseitjes tegen die ik vorig jaar scoorde bij de Noppes (kringloopwinkel hier). En een servetring waar ik een speldenkussentje van wilde maken. Nu is Pasen alweer geweest. Volgend jaar dan maar weer!

Voor de kleine spulletjes die nergens bij horen heb ik een medicijndoosje gekocht. Voor iedere dag is een bakje met kleine compartimenten en een schuifdeksel.

In de voorraadkast stonden nog weckpotten van de kringloopwinkel. Die zijn nu voor gesorteerde knoopjes en kantjes en bandjes. Ik kwam mijn naam-etiketjes tegen die mijn moeder vroeger in mijn gymkleding naaide of op de handdoek die ik meenam op schoolreisje. Het oude telefoonnummer staat met potlood geschreven op het zakje, 123 963. Makkelijk nummer he!

Kleine bruine knoopjes voor het vestje van de beer ben ik nog niet tegengekomen...



Wel de oogjes voor het kleine beertje. Die had ik de eerste Singertjes dag bij Atelier Bep in Hall gekocht en vervolgens zo goed opgeborgen dat ze kwijt waren. En gevonden en weer opgeborgen..

Zondag 5 Mei is trouwens alweer de derde Singertjes dag en daar ga ik ook  naar toe!

Of het hier ooit netjes wordt allemaal?
Ik denk het niet. Maar het streven is er en nu kom ik wel weer van alles tegen. Een soort snuffelen in de kringloopwinkel, maar dan in eigen kast!