zaterdag 16 februari 2013

Quilt voor Zoon3.

Gisteren begon onze vakantie. In plaats van uit te slapen was ik vroeg op omdat zoon 2 nog wel naar school moest en na de hond te hebben uitgelaten kon ik wat banen stikken van het quiltwerk. Natuurlijk was de onderspoel net leeg voor de laatste 50 cm, maar dat was dan ook de enige tegenslag!

 De stof voor de rand gesneden en aan elkaar gestikt tot een lange strook. Vierkantjes stof voor de hoekjes op maat, want ik wilde de rand volgens de methode van  Wietske Kluck  afwerken. Zo heb ik ook mijn eerste quiltje gedaan en dat bevalt mij goed.
Je legt dan een in een driehoek gevouwen lapje in de hoek op de goede kant van de quilt, stikt een strook stof langs de randen en vouwt daarna alles naar de achterkant.
De afwerkstrook kan je met de hand vastzetten, maar omdat deze quilt zo groot is en de rand dezelfde kleur heeft als het garen, heb ik het met de machine gedaan. En dat ging prima! Alleen de hoekjes even met de hand.
Daarna alle draadjes weggewerkt. Als ik uit koers raakte met het quilten startte ik opnieuw op een punt waar het stiksel nog wel goed was, maar dat gaf nu wel wat uithaalwerk en draden om af te hechten.
Vanmiddag de laatste inspectie met de quilt op de bank. Stina vond het al geweldig!

 Richting de wasmachine. Natuurlijk met color-catch doekjes.

Net de quilt in de droger gedaan.... De color-catch doekjes waren grijs verkleurd, maar de blauwe en oranje vlakjes zagen er volgens mij goed uit. Ik ben zo benieuwd!