dinsdag 25 december 2012

Kerst 2012.

Een beetje kerst vandaag.
 
Morgen vieren we het pas met de kinderen. Samen gourmetten, waarbij iedereen op de bakplaat aan het rommelen is met zijn stukjes vlees. En de sausjes, het stokbrood en de kruidenboter doorgeeft aan elkaar. Ondertussen kletsend en vooral samen zijn.
 
De jongens moeten dus nog even wachten op hun cadeautjes!
 
Een rustig dagje vandaag, met het kleine één-dag-patchwork Kerst-projectje, waar ik nu al 3 dagen mee bezig ben..helaas.
 
Als je leert van al je fouten, leer ik hier heel veel van!
 
Vooral dat ik een duidelijke werktekening moet maken en niet alleen maar een krabbeltje.
En ook dat ik genoeg stofjes in huis moet hebben. Ik puzzel me gek om niet twee keer hetzelfde stofje tegen elkaar aan te hebben.
En net toen ik dacht dat het nu goed was, ontdekte ik weer iets dat ik anders had moeten doen...
 
Gelukkig heb ik een goed ergonomisch tornmesje!
 
Maar het snijden van de stof gaat toch weer beter.
Mijn kleine Singer Featherweight doet het prima en staat gezellig op de eettafel waar de rest van het gezin ook bezig is.
 
De kleine katten proberen steeds een schoot te claimen. Ik heb er regelmatig twee tegelijk op schoot, dat maakt het werken met de naaimachine niet gemakkelijk!
 
De grote kater lijkt helemaal te herstellen (ook al moet hij nog weken antibiotica voor zijn middenoorontsteking-laatste kans) en loopt weer het huis in en uit. Hij gaat goed om met de kleine katten, Monty mag zelfs bij hem in de mand slapen. We noemen hem nu "oom James".
 
Het werkstuk wordt wel net zo mooi als ik gedacht had. En dan ben ik nog niet eens aan hetgeen begonnen waar ik die Singer spulletjes voor wil gebruiken!
Ach, volgend jaar is het weer kerst.. , dan hangt het tegen die tijd wel te pronken.
 
Als het af is laat ik het zien!

Ik wens jullie allemaal nog een fijne sfeervolle tweede kerstdag!


En dit is volgens mij één van de mooiste kerstliedjes, kijk maar even mee als je wilt.