woensdag 18 juli 2012

The Sound of Music.

Waarom hoor ik in mijn hoofd steeds Julie Andrews zingen in the Sound of Music (1965), en blijft de plaat hangen bij: "I have confidence in rain..."? Het is ook echt vreselijk dit zomerweer!! Ik zeg steeds: "Regen is goed voor de tuin!", maar het lijkt wel of ik hydrocultuur aan het kweken ben. Ik was in het voorjaar nog bezorgd om onze nieuwe potplanten, maar daar heb ik geen omkijken naar!

Aangezien ik morgen Fotodynamische Therapie krijg tegen weer een basaalcelcarcinoma, mag ik vrijdag een dagje bankhangen en liggen de dvd's al klaar. De plek moet lichtdicht afgeplakt worden en ik hoef niet als vertegenwoordiger van de Cliniclowns over straat, vind ik zelf! Donateur zijn is genoeg! Ik blijf die dag binnen en aangezien we meer dvd's kopen dan kijken, heb ik een ruime keus aan beeldmateriaal.

Op Youtube kwam ik een leuke reclame tegen van de Singer Featherweight, het begint op minuut 13 van de film tot minuut 15, echt iets uit 1955!! Je kan hier klikken om doorgeschakeld te worden.






Ik heb vandaag een ontwerp gemaakt voor een quilt voor zoon3. Hij heeft een half jaar moeten wachten op de gordijnen voor zijn kamer, zwarte gordijnen....Ik moest even iets overwinnen om ze te maken, alles is hier zo licht mogelijk, behalve in zijn kamertje.
Nu krijgt hij als eerste een quilt op zijn bed. Ik zeg er al bij dat ik niet kan beloven wanneer het gereed is, want mijn mini-quilt moet eerst af voor ik hier aan mag beginnen van mezelf...Maar de stof is gisteren gekocht en in overleg met zoonlief is het nu duidelijk hoe de quilt eruit gaat zien. Bij COSMAN heb ik een Quilt-ontwerp-programma gedownload waar ik met simpele blokjes precies kon uittekenen hoe ik het wilde hebben. En deze kersverse-achtste-groeper (vandaag vakantie!) is tevreden!