maandag 18 juni 2012

SIMANCO 120855 Singer 5/64" HEMMER FOOT

Ik wilde de stitchery van de Featherweight maken en een nieuw voetje uitproberen.

Het werd de rolzoom-voet van Singer, waarop staat: Simanco 120855. De randen van stoffen zakdoekjes zijn hiermee afgewerkt, zo'n heel fijn zoompje.

Deze "5/64" HEMMER FOOT" is geschikt voor de low shank naaimachines, zoals de Singer Featheweight 221 en 222, maar ook de Singers 201, 66, 99, 185, 15, 27, 127, 28 en 128. En niet alleen de electrische uitvoeringen; de handnaaimachines en de trapnaaimachines ook!
                                                                                                                                                                                       
Op de foto is te zien dat het voetje als een slakkenhuisje de stof oprolt. De naald stikt een stuk verder de aangeboden zoom netjes vast. Naai met een rustig tempo.
Ik geef eerlijk toe dat het me niet meeviel! Ik vloog uit de bocht, de 4 kanten van het lapje zag ik als 4 kansen om te oefenen, maar het resultaat verdient geen schoonheidsprijs!

Dit kleine stukje is het mooiste ...

  
Wel een filmpje gemaakt, met één hand...waarschijnlijk de reden dat het mis ging, want de stof leiden met twee handen is makkelijker! Om toch een succes-ervaring te krijgen heb ik het met Movie Maker bewerkt.  Hier is het eindproduct. Ik heb geleerd de film iets in te korten en een pagina ervoor te plaatsen. Het is een kort filmpje geworden...