woensdag 13 juni 2012

Patchwork Quilting Foot with Guide oftewel: de Watteerder.

Ik ben niet zo dol op gewatteerde stoffen met een ruitjesstructuur. Doet me erg denken aan een duffe duster. Mijn laatste duster was toen ik hem kreeg zo lang dat ie tot mijn enkels hing, het jaar daarop kwam ie tot mijn knieën en toen stopte ik al met groeien...Ruim 35 jaar geleden dus.  Daarna badstof badjassen gehad en alleen in gebruik na het douchen. Pyjama-dagen en rondlopen in een badjas voelt als terminaal ziek zijn, daar houd ik helemaal niet van!

Maar de Watteerder, of  de Singer Patchwork Quilting Foot with Guide 35932 kan je prima gebruiken om evenwijdige lijnen te stikken.
Het voetje zelf  heeft precies de maat van 1/4 inch (net nagemeten), moet ik toch eens proberen bij het naaien van lapjes! De geleider kan de maat houden voor grotere afstanden tussen 2 lijnen en is links of rechts te gebruiken.

Singer zelf zegt het zo in de handleiding:



En hier is het filmpje dat zoon nr2 maakte.

Het lijkt mij een handig hulpmiddel, omdat je zo midden in het werkstuk zonder verder af te tekenen in een flink tempo rechte lijnen kan naaien.

Probeer het eens uit en bedenk een toepassing die voor jou handig is!